Zmiana sposobu jedzenia jest ciężkim wyzwaniem, zwłaszcza gdy obładowani jesteśmy bagażem pewnych nawyków. Trzeba pamiętać, że tutaj nie ma skrótów. Zaangażowanie i ciężka praca muszą nas prowadzić do osiągnięcia celu jakim jest poprawa naszego zdrowia i wyglądu

 

. Decydując się na przyjęcie jakielkowiek diety musimy być świadomi tego, że z pewnych przyzwyczajeń będziemy musieli zwyczajnie zrezygnować. Dlatego proces ten powinien przebiegać w sposób nie gwałtowny. 

Zarówno dieta jak i plan ćwiczeń powinny być tak dobrane, aby jak najsilniej ze sobą współgrały, nie może być tak, że treningi uniemożliwiają nam zachowanie przyjętej diety, i na odwrót. Na świecie istnieje mnóstwo opracowanych programów żywieniowych oraz mnóstwo programów treningowych, pamiętać więc musimy o ich doborze w taki sposób, aby był on optymalnie najodpowiedniejszy do naszych potrzeb oraz oczekiwań.

Gdy już dobierzemy sobie odpowiednią dietę i plan ćwiczeń pamiętajmy o kilku nie zmiennych zasadach:

1. Pij wodę między posiłkami oraz przed i po treningu. Picie wody wzmaga w nas uczucie sytości, przez co zjadamy mniejsze ilości posiłku. Uzupełnianie wody przed i po sesjach treningowych pomoże nam również nie dopuścić do odwodnienia organizmu.

2. Jedz częściej, a mniej. Spożywaj dużo warzyw i owoców, staraj się jeść więcej drobiu i ryb.

3. Nie podjadaj po kolacji. Wieczorne przekąski to zmora, która może zniweczyć cały twój trud.

4. Unikaj jak ognia fast foodów, przesładzanych napojów, ograniczaj sól i cukier.

5. Ćwicz codziennie. Nie katuj się od razu, ale swój program treningowy wdrażaj z rozmysłem, aby się nie zniechęcić.

 

6. Korzystaj z ruchu na świeżym powietrzu. Jogging, rower, kijki - nie ma dosłownie znaczenia, co to będzie. Ważne, aby zachować regularność i zapał.