W tym wpisie przedstawię wam najczęściej popełniane błędy podczas diety redukcyjnej. Zapewnie nie jedna osoba wkłada wiele wysiłku w swoją przygodę z odchudzaniem, a efektów wciąż nie ma. Jaki jest powód? Źle dobrane ćwiczenia? Za dużo posiłków? Poniżej przedstawiam wam listę pułapek, w które naprawdę łatwo można wpaść podczas stosowania diety.

1. Brak Śniadania

Jedz! Jedz! I jeszcze raz jedz śniadania! Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie dość, że jest to pierwszy posiłek zaraz po kilku godzinach snu, kiedy nasz organizm jest uśpiony i nie dostarczamy mu wtedy pokarmu. To ma ono również istotny wpływ na nasze funkcjonowanie. Przeprowadzane przez amerykańskich naukowców badania wykazują, że osoby spożywające śniadania mają przyspieszony metabolizm co wpływa pozytywnie na utratę wagi i trawienie. Jeśli nie zjesz nic z rana będzie on wolniejszy , a poziom cukru we krwi gwałtownie spadnie, co osłabi organizm. Nie jedzenie śniadania może mieć także kilka negatywnych skutków:

- zwiększony apetyt – jest to dość proste, jeśli nie zjesz nic rana będziesz przez cały dzień chodził wygłodniały, co grozi wilczym apetytem w ciągu dnia i podjadaniem. Należy pamiętać, że to co zjesz z rana do końca dnia spalisz wykonując nawet najprostsze czynności. Pamiętaj, że kalorie spalamy przez cały dzień, nawet oddychając. Więc jeśli zjesz z rana porządne i syte śniadanie to twój apetyt w ciągu dnia będzie mniejszy w efekcie czego nie będziesz podjadać i zjesz tylko co powinieneś.

- większa ochota na niezdrowe przysmaki i słodycze – większy głód spowodowany niezjedzeniem śniadania sprawi, że poziom cukru we krwi będzie niższy, co powoduje, że mamy ochotę na „coś słodkiego”

- mniej energii – poziom glikogenu zaraz po przebudzeniu jest najniższy, a śniadanie uzupełnia jego niedobór, co daje ci więcej siły w ciągu dnia.

 

Ludzie wymigują się od niejedzenia śniadania podając różne wymówki np. brak czasu lub brak apetytu. Wystarczy, że wcześniejszego dnia ostatni posiłek zjesz 1-3 godzin przed snem, oraz położysz się spać pół godziny wcześniej i pół godziny wcześniej wstaniesz. Przecież to nic trudnego! Nie jest to wielka zmiana, którą można bardzo prosto wprowadzić. Drugą rzeczą jest to, że jeśli nie odczuwasz głodu po wstaniu jest tylko chwilowe, w rzeczywistości twój żołądek jest pusty i domaga się o pożywienie.

Nie bójcie się jeść śniadań. Wpływają one pozytywnie na nasze trawienie i dodają nam energii na cały poranek. Najlepsze będą śniadania bialkowo-tluszczowe, które zadbają oto abyśmy w ciągu dnia nie mieli łaknienia na słodkie. 

 

 

 

2. Niemożliwe cele

Oglądając przeróżne czasopisma bądź przeglądając strony internetowe i zdjęcia szczupłych modelek jedyne czego chcemy to wyglądać jak one. Będąc realistą, one tak naprawdę nie wyglądają. Wystarczy magiczna moc photoshopa i gotowe! Spójrzmy prawdzie w oczy; każdy jest inny. Ma inną budowę ciała i inną grubość kości. Nie wszyscy będą wyglądać tak samo. Jedna pani może mieć przepiękną talie osy, natomiast druga pani, w ogóle nie ma wcięcia w tali, bo taka jest jej budowa ciała. Oczywiście, że może wykonywać masę ćwiczeń na talie, ale w rzeczywistości nie ma możliwości aby osiągnęła ten sam efekt co pierwsza pani.

 

Dlatego najistotniejsze jest aby nauczyć się akceptować siebie i wyznaczać sobie realne cele, dopiero wtedy będziemy w pełni usatysfakcjonowani z rezultatów.

 

3. Słodkie napoje

 

Nie jest to nic innego jak „puste kalorie”, czyli takie które nie mają ani najmniejszych wartości odżywczych, a w swoim składzie posiadają tylko to co najgorsze. Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego po wypiciu szklanki gazowanego napoju niemal po chwili sięgasz po kolejną? Na tym to polega. Barwniki i cukier w nich zawarty mają właśnie takie właściwości. Poza tym, dostarczają naszemu organizmowi niepotrzebnych dodatkowych kalorii, co nie sprzyja diecie redukcyjnej. 

Nasz organizm z 70% składa się z wody, która stanowi główny składnik krwi, płynów ustrojowych oraz wypełnia wszystkie komórki organizmu.

Brak wody w nim oznacza alarm dla tkanki tłuszczowej i ostrzega ją, że zbliża się niebezpieczeństwo i trzeba się przygotować na kryzys. Przemiana materii działa w tej sposób, ze jeśli nie dostarczymy odpowiedniej ilości wody, będzie ona się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej.

Podczas utraty wagi potrzebujesz JESZCZE więcej wody, inaczej procesy spalania w twoim organizmie mogą być zagrożone. Aby prawidłowo funkcjonować należy wypijać dziennie ok.3 litry wody. I nie za jednym razem, trzeba to sobie rozłożyć na porcje w ciągu dnia.

 

 Więc, zastanów się; nie lepiej wypić szklankę wody zamiast ulubionego kolorowego napoju?

 

4. Zbyt szybkie jedzenie

Wzdęcia. Na pewno każdy słyszał, przeżył, widział. Są w większości spowodowane one zbyt szybkim jedzeniem. Jedzenie w pośpiechu nie sprzyja dobrze dla naszego organizmu. Nie jest to łatwe, ale należy pamiętać, że posiłek powinien trać nie mniej niż ok.10 minut. Pamiętaj, że jedząc powoli i w spokoju uczymy się rozpoznawać sygnały głodu i uczucie sytości.

 

5. Brak Regeneracji

Jeśli będziesz ćwiczyć 7 dni w tygodniu twój organizm będzie przemęczony. Każdy trener powie ci, że odpoczynek jest równie ważny co trening. Może teraz tego nie odczujesz, ale po jakimś czasie nie dość, że nie będziesz mieć siły na trening to jeszcze nie będziesz mieć siły, żeby chociażby wstać z łóżka. Zatem pamiętaj, ćwiczenia max. 6 razy w tygodniu! W innym wypadku możesz nabawić się kontuzji i uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego.

 

 

6. Brak ruchu

 

7. Zbyt duża ilość węglowodanów w diecie.

 

 Po spożyciu węglowodanów organizm uwalnia insulinę, by glukoza dostała się do komórek – gdzie posłuży jako źródło energii, bądź też zostanie przekształcona w glikogen lub w najmniej oczekiwany składnik – tłuszcz i zostanie zmagazynowana w komórkach tłuszczowych ( trójglicerydy ). Dieta wysokowęglowodanowa może powodować nadmierne uwalnianie insuliny do krwiobiegu, co w efekcie powoduje zachwianie równowagi metabolicznej. 

! To oczywiście nie wszystkie błędy jakie są popełniane. Te kilka przykładów to te najczęstsze, te bardziej zaawansowane będą omawiane w osobnych artykułach.

Dobre i zdrowe odżywianie to 70% sukcesu, ale co z pozostałą 30? Aktywność fizyczna pozwala nam spalić tłuszcz, przyspieszyć metabolizm i poprawić kondycję. Regularny wysiłek pozwala również uniknąć efektu jojo. Należy pamiętać również o tym, że aktywność fizyczna to także wykonywane przez nas codzienne czynności np. chodzenie po schodach, spacer, prasowanie, sprzątanie itp.